הגר"ש בעדני ל'קול חי': "מי שיוציא עוד קלטת הרי הוא בחרם ונידוי" • האזינו

    אסתי פלד 1 Comment on הגר"ש בעדני ל'קול חי': "מי שיוציא עוד קלטת הרי הוא בחרם ונידוי" • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (שני) ב'מהדורה הראשית' ב'קול חי' התארח הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים, ושוחח עם מגיש המהדורה אבי מימרן בראיון נדיר, על הנושאים הרלוונטיים סביב תנועת ש"ס.

    בפתח דברו, סיפר הרב בעדני על ה'בית דין' שהוקם היום בראשותו ובראשות הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ב דורון, נגד מי שיפרסם להבא עוד קלטות מחייו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

    "ראינו כמה זלזול ובושה עשו למרן רבי עובדיה, ממש לא יסלח להם מי שעשה את זה, וממש כאב לנו הדבר הזה, איך עושים דבר כזה, הם הרי חשבו אולי כדאי להציק לאריה, אולי הם הציקו לאריה קצת, אבל בעיקר למרן רבי עובדיה, ה' ישמור, איך עושים דבר כזה, בשביל אינטרסים שלהם, מזלזלים ככה בכבודו של מרן, וזה ממש כאב לנו, ולכן אמרתי על מה שעבר – זה כבר ה' יטפל בהם, אבל להבא אנחנו עושים חרם, שלא יוציאו עוד קלטות, ויהיה עוד זלזול", אמר.

    הרב בעדני המשיך ואמר כי "כי את כל זה אנחנו עושים לכבודו של מרן רבי עובדיה. ומי שיוציא עוד פעם קלטת עם רבי עובדיה הרי הוא בחרם ונידוי. וה' ילקה את אותם אנשים שעושים זאת בשביל התאוות שלהם, דברים נוראים כאלו. איך קורה דבר כזה, לזלזל בכבודו של גאון עולם שהקים את התנועה, ועכשיו עושים לו ככה עוול בגלל אינטרסים", זעק הרב בעדני בכאב.

    ושוב חזר הרב על דבריו כי "מי שכבר הוציא, דינו מסור לשמים, אבל על הבא אנחנו מזהירים מחרימים ומנדים את מי שיוציא עוד קלטות מחיי מרן רבי עובדיה".

    לשאלתו של אבי מימרן, האם יש עדיין סיכוי לאחד את השורות ולהחזיר את אלי ישי לש"ס, ענה הרב בעדני: "אני לא רוצה לדבר לשון הרע, אבל הוא כל כך עשה, ה' ירחם, והאמון נשבר, כי הרי כל כך עזרתי לו וכל כך הייתי לצידו כי ריחמתי עליון שפעם היה יושב ראש ופתאום נהיה איש פשוט, וחיזקתי אותו שהכל בידי שמים".

    "ודבר אחד ברור, הרי שאלתי אותו, 'זה נכון שאתה הולך להקים תנועה?', ואמר לי 'חס ושלום לא אקים תנועה', ועוד יותר אמר, 'אני לא אצא ככה נגד מרן'. ככה אמר לי. ועכשיו הוא הקים תנועה ועשה נגד מרן, ונגד מועצת החכמים, מה אני יגיד לך?, זה מאוד כאב לי. לי שיעשה ככה?, אני שהייתי לצדו כל הזמן?!, הרי אני עודדתי אותו וחיזקתי אותו במשבר שלו, וזה מאוד כואב לי".

    לשאלתו של מימרן האם אריה דרעי יחזור לש"ס, ענה הרב בעדני כי "מה שהוא רוצה אני לא יודע, מה שאנחנו רוצים אני יודע. אנחנו כופים אותו שיחזור, כופים אותו עד שיאמר רוצה אני".

    ולקראת סיום, הוסיף הרב בעדני וסיפר כי "הציעו לי מאוד ללכת ל'קול ברמה', אני בתחילה אמרתי בסדר, אבל אז הביאו אלי אנשים ואמרו לי שלא אלך, אז אמרתי 'טוב לא אלך', עד שבאו היום ואמרו לי, 'למה לא אמרת לנו שאתה לא רוצה לבוא, הבאנו אנשים מקצה הארץ', והיות ואני לא יודע אם מותר ככה להתעלל באנשים, אז אמרתי 'זה בן אדם לחבירו, ואני לא מסוגל לעשות את זה', והלכתי ואמרתי להם, 'היזהרו בדבריכם, אתם הרי מדברים, וכל דברן בערוצים הרי שומעים אותו אלפים, ולכן הוא חייב להיזהר בדבריו, ולא רק לדבר דברים טובים, אלא גם  בדברים טובים שאפשר ללמוד מהם אחרת – גם בזה להיזהר, וזה מה שהמשנה אומרת 'חכמים היזהרו בדבריכם', זה מה שהלכתי להזהיר אותם".

    האזינו לראיון:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פעם הבאה יוציא עוד רפית סמית ושות' קלטת וכולם יצעקו "אלי ישי אשם/בוגד/מקליט" ויעשו עליו חרם ונידוי.
      יש למשהו הוכחות שיהיו קבילות בבית דין של מעלה שאכן אלי ישי הוציא את הקלטת?